tirsdag den 5. juni 2012

Restaurant Cofoco

Jeg var i weekenden på restaurant Cofoco (Copenhagen Food Consulting). Og jeg vil her fortælle jer lidt om menuen og besøget.
Vi havde i forvejen reserveret bord, da det ellers kan være ret svært at få plads.

Spisekortet var nemt at overskue med en masse små lækre retter. Vi valgte "Aftenens menu", som bestod af 4 foruddefinerede retter. Derefter gik det kun ud på at tage imod og nyde - både mad og vine.

Vi startede med Syltet makrel med dild, agrurkeperler, rugbrødscrumble, peberrod og romaine.

 Dertil fik vi små lune brød (i papirspose) med en skøn creme
(hvis ingredienser jeg desværre har glemt)
Jeg er ikke den store fiskespiser, men med de lækre små brød til gik det fint.

Dernæst fik vi serveret en lun Ærtesuppe med kammuslinger,
friske ærter, ærteskud og citronolie.


Til hovedret fik vi Gris med nye kartofler, brunet smør med krydderurter,
"poppet flæskecrumble" (smagte af flæskesvær) og ramsløgolie
.


Sidste ret blev Jordbær (friske røde jordbær og syltede grønne jordbær)
 med sprøde mazarinflager, lakridsis og koldskål.


Alle retter serveret på rustikke tallerkner af frisk og venligt personale.

Da ret nr. 2 kom ind på bordet, lå der tre kammuslinger, en håndfuld friske ærter, nogle ærteskud og lidt olie... Hmm.. tænkte (og sagde ) jeg. "Sig mig... Var det ikke suppe, vi skulle ha'?" Men jeg var lidt for hurtigt, for i netop det øjeblik begyndte tjeneren at hælde den varme ærtesuppe op i min tallerken fra en kande. Smart!
På samme måde med desserten (denne gang dog uden min kommentar :-)) Det synes jeg altså var lidt fikst.

Min favoritret denne aften var helt klart ærtesuppen. Den var simpelthen skøn! Jeg må se, om ikke jeg kan finde en lignende opskrift, så jeg selv kan lave denne herlige sommerret.

Jeg har altid været vild med desserter - og denne var ingen undtagelse. Den var både frisk, sød, blød, sprød, kold og med smag af lakrids. Hver mundfuld frembragte overraskende smagsoplevelser. Mums!

En rigtig hyggelig restaurant med rigtig lækker mad. Dejlige omgivelser og frisk personale. Vi havde en rigtig god aften på cofoco. Kan helt klart anbefales. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar